westergaard 作品分析

映画、ミュージカル、音楽、自分が好きなものを分析して語ります。

歌詞 和訳 Dua Lipa " illusion / イリュージョン "(デュア・リパ)

Dua Lipa "illusion" 歌詞日本語対訳 サムネイル

はじめに

デュア・リパの3枚目のアルバム radical optimism に収録されるナンバーのうちの三曲目、illusion がシングルリリースされたということで日本語の対訳をつけました。

youtube.com

 

illusion 歌詞・日本語対訳

 

youtu.be

I been known to miss a red flag
I been known to put lover on a pedestal
In the end, those things just don’t last
And it’s time I take my rose-coloured glasses off
私 よく知られてるの 赤旗(危険信号)を見逃す人って
それから恋人を崇拝しちゃいがちな人って
結局そういうのって長く続かない
今こそバラ色のメガネを外す時ね

 

I already know your type, tellin’ me the things I like (Mm)
Tryna make me yours for life, takin’ me for a ride (Mm)
I already know your type, think you playin’ your cards right (Mm)
Don’t you know I could do this dance all night?
知ってる あなたみたいなタイプ 私の好きなこと言ってくる人
一生 私を自分のものにしようと 私を乗せて連れて行くタイプ
知ってる あなたみたいなタイプ うまく立ち回れてると思ってる人
私が夜通しこのダンスしてられること知らないの?

 

Ooh, what you doin’?
Don’t know who you think that you’re confusin’
I be like, ooh, it’s amusin’
You think I’m gonna fall for an illusion
ねえ 何してんの?
誰を相手に 化かそうと思ってる?
「あぁ面白い」って感じ
私がイリュージョン(幻影)にひっかかるとでも?

 

Dance all night, dance all night
Dance all night, dance all night (I be like, ooh)
Dance all night, dance all night
Dance all night, dance, dance
踊り明かす 踊り明かす
踊り明かす 踊り明かす
踊り明かす 踊り明かす
踊り明かす 踊り踊り

 

Was a time when that shit might’ve worked
Was a time when I was threw a match and let it burn
Now I’m grown, I know what I deserve
I still like dancin’ with the lessons I already learned
そんなクソみたいな発想に 乗せられた時もあった
マッチを投げて 燃やしてやったこともあった
大人になった今 自分にふさわしいものがわかってる
やっぱり とっくに学んだ教訓にのって踊るのが好き

 

I already know your type, tellin’ me the things I like (Mm)
Tryna make me yours for life, takin’ me for a ride (Mm)
I already know your type, think you playin’ your cards right (Mm)
Don’t you know I could do this dance all night?
知ってる あなたみたいなタイプ 私の好きなこと言ってくる人
一生 私を自分のものにしようと 私を乗せて連れて行くタイプ
知ってる あなたみたいなタイプ うまく立ち回れてると思ってる人
私が夜通しこのダンスしてられること知らないの?

 

Ooh, what you doin’?
Don’t know who you think that you’re confusin’
I be like, ooh, it’s amusin’
You think I’m gonna fall for an illusion
ねえ 何してんの?
誰を相手に 化かそうと思ってる?
「あぁ面白い」って感じ
私がイリュージョン(幻影)にひっかかるとでも?

 

Dance all night, dance all night
Dance all night, dance all night (I be like, ooh)
Dance all night, dance all night
Dance all night, dance, dance
踊り明かす 踊り明かす
踊り明かす 踊り明かす
踊り明かす 踊り明かす
踊り明かす 踊り踊り

 

Illusion
I really like the way you’re movin
Yeah, I just wanna dance with the illusion
Yeah, I just wanna dance with
Yeah, I just wanna dance with
I could dance all night (Woo)
(Dance all night)
(Ooh-ooh-ooh-ooh)
幻影 あなたの動き方本当に好き
そう 私はただ 幻影と踊りたいの
そう 私はただ 踊りたいの
夜通しこのダンスしてられる

 

Ooh, what you doin’?
Don’t know who you think that you’re confusin’
I be like, ooh, it’s amusin’
You think I’m gonna fall for an illu- (illusion)
ねえ 何してんの?
誰を相手に 化かそうと思ってる?
「あぁ面白い」って感じ
私がイリュージョン(幻影)にひっかかるとでも?

 

Ooh, what you doin’?
Don’t know who you think that you’re confusin’
I be like, ooh, it’s amusin’
You think I’m gonna fall for an illusion
ねえ 何してんの?
誰を相手に 化かそうと思ってる?
「あぁ面白い」って感じ
私がイリュージョン(幻影)にひっかかるとでも?

 


www.youtube.com

 

おわりに

illusion についてはまだあまりDua Lipa本人から語られていないので、インタビューなどがで始めたら曲の内容についてもこの記事に追記したいと思っています。

 

 

ikyosuke.hatenablog.com